რა გამოწვევების წინაშე შეიძლება დადგეს ელექტრონული კომერციის ბიზნესი და როგორ გავუმკლავდეთ მათ

2023-05-07

მას შემდეგ რაც მსოფლიო ჯანდაცვის ორგანიზაციამ Covid19 გამოაცხადა მსოფლიო პანდემიად, ბევრი რამ ძალიან სწრაფად შეიცვალა, მათ შორის ელექტრონული კომერციის ბიზნესიც.

მიუხედავად იმისა, რომ საცალო ვაჭრობის სექტორების უმეტესობამ დარტყმა მიიღო, 2023 წელს მომხდარი ერთ-ერთი ყველაზე დამაინტრიგებელი ცვლილება ციფრულზე გადასვლაა. იმის გამო, რომ სახლში უფრო მეტი ადამიანი ატარებს დროს, Google-ში ძიებების რაოდენობა გამრავლდა და ადამიანებმა დაიწყეს ელექტრონული კომერციის გამოყენება იმ პროდუქტების შესაძენად, რომლებსაც ადრე ყიდულობდნენ ფიზიკურ საცალო მაღაზიებში.

2040 წლისთვის, სავარაუდოა, რომ შესყიდვების 95% განხორციელდება ონლაინ, ასე რომ, ახლა არის შესაფერისი დრო საცალო ვაჭრობისთვის, შეხვდნენ ელექტრონული კომერციის გამოწვევებს და იპოვონ გადაწყვეტილებები მათთვის. იმის გამო, რომ მომხმარებლები სულ უფრო მეტად ეყრდნობიან ონლაინ შოპინგის, ელექტრონული კომერცია უხსნის შესაძლებლობებს ბევრ მეწარმეს.

მიუხედავად იმისა, რომ შესაძლებლობები იზრდება, ასევე იზრდება საფრთხეები და გამოწვევები. ჩვენ მოგიყვებით გამოწვევვის შესახებ, რომელიც აუცილებელია რომ იცოდეთ და ასევე შემოგთავაზებთ მათი გადაჭრის გზებს.

1. კიბერ და მონაცემთა უსაფრთხოება

 

ელექტრონულ კომერციიის, ერთ-ერთი ყველაზე დიდი გამოწვევა არის უსაფრთხოების დარღვევა. არსებობს უამრავი ინფორმაცია/მონაცემები, რომლებიც ჩართულია ელექტრონულ კომერციასთან და ტექნიკურმა პრობლემამ შეიძლება გამოიწვიოს სერიოზული ზიანი რაც საცალო ვაჭრობის ყოველდღიურ ოპერაციებზე და ბრენდის იმიჯზე აისახება.

გამოსავალი:

იყავით ფხიზლად და ყოველთვის შექმენით თქვენი მონაცემების სარეზერვო ასლები. დააინსტალირეთ უსაფრთხოების პარამეტრები თქვენს ვებსაიტზე, იმისთვის რომ თავიდან ავიცილოთ მისი გატეხვა.  

2. სამიზნე აუდიტორიის მოზიდვა

მომხმარებელს დღესდღეობით აქვს უამრავი არჩევანი, როგორც კი შეაბიჯებს ონლაინ სივრცეში, მას მისთვის სასურველი პროდუქტის აუმრავი შეთავაზება ხვდება, ასეთ დროს როგორ უნდა დავრწმუნდეთ, რომ სწორედ ჩვენს პროდუქტს შეარჩევს? როგორ ვიპოვოთ იმ სრულყოფილ მომხმარებელს, რომელსაც სურს ჩვენი პროდუქტი?

გამოსავალი:

ითანამშრომლეთ კომპანიებთან, რომლებიც დაგეხმარებათ „თქვენი მომხმარებლების“ მოზიდვაში. ციფრული მარკეტინგის უპირატესობას, ტრადიციულისგან გასხვავებით სწორედ ის წარმოადგენს რომ ჩვენ შეგვიძლია წინასწარ განვსაღვროთ ჩვენი სამიზნე აუდიტორია, სქესის, ასაკის, საცხოვრებელი ადგილის, ინტერესების და ა.შ მიხედვით და პირდაპირ მათზე მივმართოთ რეკლამა სხვადასხვა სოციალურ ქსელებსა და პლატფორმებზე.

3. მომხამრებლის გამოცდილება

მომხმარებელთა გამოცდილება ან მომხმარებლის გამოცდილება არის წარმატებული ელექტრონული კომერციის გასაღები. მყიდველები ელიან მსგავს თუ არა იგივე გამოცდილებას, რასაც მიიღებენ ფიზიკურ მაღაზიაში. ვებსაიტის დიზაინი, ვებსაიტის სეგმენტაცია და პროდუქციის საცალო პერსონალიზაცია უნდა გაკეთდეს მყიდველის მოლოდინებზე დაყრდნობით.

გამოსავალი:

მომხმარებლის გამოცდილების გასაუმჯობესებლად რამდენიმე გზა არსებობს. ყველაზე მნიშვნელოვანი იქნება მარტივი ვებსაიტის ქონა, რათა მომხმარებლებმა ადვილად შეძლონ ნავიგაცია. შემდეგი პუნქტი იქნება მკაფიო CTA (მოწოდება მოქმედებისკენ), რათა მყიდველმა ზუსტად იცოდეს რა უნდა გააკეთოს. ასევე, მნიშვნელოვანია მყიდველმა ვებგვერდზე შესვლის პირველიმე წუთიდან გაიგოს თქვენი ღირებულებები.

4.ფასი და მიწოდება

ჩვენ ყველას გვსმენია მომხმარებლების შესახებ, რომლებიც ამჯობინებენ პროდუქციის შეძენას იმ ადგილებიდან, სადაც უფასო მიწოდებაა. ელექტრონული კომერციის გიგანტები, როგორიცაა Amazon, გთავაზობთ ისეთ მიმზიდველ გადაზიდვის გარიგებებს, რომ მომხმარებელს იშვიათად სურს სხვა ადგილების ნახვა.

გამოსავალი:

მიუხედავად იმისა, რომ ელექტრონული კომერციის ყველა საიტს არ შეუძლია სრულად გაათავისუფლოს მიწოდების ხარჯები, ყოველთვის ეძებეთ ვარიანტები, რომლებიც მუშაობს თქვენი მომხმარებლის ბაზაზე. შეამცირებს თუ არა თქვენი ვეგვერდის „გამოწერა“ ტრანსპორტირების ღირებულებას? შევთავაზებთ თუ უფასო მწიოდებას თვის კონკრეტულ დღეებში? ან არის გადამზიდავი, რომელიც საიმედოა, მაგრამ უფრო დაბალ ფასებს გვთავაზობს? გამოიკვლიეთ ბაზარი და იპოვნეთ საუკეთესო გამოსავალი თქვენი მყიდველებისთვის

5. პროდუქტის დაბრუნებისა და თანხის დაბრუნების პოლიტიკა

ComScore-ის თანახმად, ონლაინ მყიდველების 60%-ზე მეტი ამბობს, რომ ყიდვის დაწყებამდე ათვალიერებენ საცალო ვაჭრობის დაბრუნების პოლიტიკას. როდესაც მომხმარებელი საიტზე კითხულობს, რომ პროდუქტის დაბრუნება არ შეიძლება, ეს მათთვის ქმნის ბარიერს, რადგან ყველას გვსურს დავუშვათ ე.წ „უფასო შეცდომა“

გამოსავალი:

მომხმარებელთა კმაყოფილება არის ყველაზე მნიშვნელოვანი ფაქტორი ნებისმიერი საცალო ვაჭრობისთვის. ამიტომ, თანხის დაბრუნების მოქნილი პოლიტიკა არა მხოლოდ ეხმარება ზრდის მომხმარებელთა კმაყოფილებას, არამედ ეხმარება მათ გადაწყვეტილების მიღებაში.

6.Მომხმარებლის მხარდაჭერა

ელექტრონული კომერციის მასშტაბები სწრაფად იზრდება და ასევე მზარდია იმ მომხმარებელთა რაოდენობა, რომლებიც აწყდებიან ყოველდღიურ პრობლემებს ელექტრონული კომერციის სერვისებთან დაკავშირებით. ამ პრობლემის აღმოსაფხვრელად ბიზნესები ცდილობენ  მომხმარებელთა მხარდაჭერის გაძლიერდას ჩეთბოტებით, რაც უზრუნველყოფს ბილეთების უფრო სწრაფ დამუშავებას და რეაგირებას. თუმცა, ბევრი მომხმარებელი თავს არაკომფორტულად ან უკმაყოფილო გრძნობს ჩატბოტების ავტომატური პასუხებით.

გამოსავალი:

ელექტრონული კომერციის ამ გამოწვევების გადაწყვეტა საკმაოდ მარტივია – ელექტრონული კომერციის კომპანიებმა უნდა გამოიყენონ ტექნოლოგიისა და ადამიანური რესურსისკომბინაცია. არის რაღაც საკიტხები, რომლის გადაჭრაც ჩატბოტეს მარტივად შეუძლიათ და არის საკითხები სადაც, მომხმარებლებს სჭირდებათ ადამიანის დახმარება და ამის არჩევანი მათ უნდა ჰქონდეთ

7. ლოგისტიკა

ზოგჯერ მომხმარებლისთვის შეკვეთის მიწოდება უფრო დიდი გამოწვევაა, ვიდრე ვიზიტორების მოზიდვა ელექტრონული კომერციის საიტზე. ამ პრობლემის წინაშე მსოფლიოში უამრავი ბიზნესი დგას

გამოსავალი:

მოიპოვეთ თქვენი მთელი მიწოდების ჯაჭვის ხილვადობა. მიწოდების ჯაჭვის ხილვადობა საშუალებას გაძლევთ ზუსტად თვალყური ადევნოთ თქვენს ინვენტარს და ასევე შექმნათ მკაფიო საკომუნიკაციო სისტემა, რომელიც დაგეხმარებათ მიაწოდოთ მომხმარებლებს ინფორმაცია დროულად. ეს არის ელექტრონული კომერციის ერთ-ერთი გამოწვევა, რომელიც მოითხოვს დროსა და ძალისხმევას, მაგრამ ასევე უკიდურესად აუცილებელია.